Czy Twoja strona ma wersję mobilną?
by ism
Kilkanaście tygodni temu przez media przeszła burza informacyjna na temat dostosowania stron internetowych do nowych wymagań firmy Google. Generalnie chodzi o to że, aktualnie wyszukiwarka Google określając wartość strony, a tym samym jej pozycje w wynikach wyszukiwania, bierze pod uwagę takę to czy witryna został przygotowana w taki sposób aby była dobrze czytelna na smarphonach. Podczas tej burzy medialnej pojawiały się czasami opinie, że może to spowodować nawet zniknięcie nie których witryn z wyników wyszukiwania. Parametr ten stał się po prostu jednym z kilkuset które są analizowane i tak naprawdę nikt nie wie jaką ma wagę gatunkową.
Dlaczego Google rozpętało taką burzę? Ponieważ zdaje sobie sprawę że ruch w internecie przenosi się z komputerów na urządzenia mobilne i to one właśnie generują coraz większy ruch w internecie oraz w wyszukiwarce, a to już jest dla Google czysty pieniądz.
Czy Twoja strona powinna posiadać wersję mobilną (dostosowaną do telefonów komórkowych)?
Kilka najważniejszych faktów
- aktualnie w Polsce w zależności od branży ilość wejść na stronę z telefonów waha się w granicach od 5 do 30%,
- dodatkowe kilka, kilkanaście procent generują tablety,
- ruch na stronach generowanych przez tablety i telefony rośnie w tempie nawet kilkadziesiąt procent rocznie,
- wyszukiwarka Google ma w Polsce pozycję monopolisty – jesteś w wynikach wyszukiwania – zdobywasz klientów. Jeśli nie musisz wydawać pieniądze na reklamę.
- w wynikach wyszukiwania na telefonie wyszukiwarka podpowiada klientowi które strony są bardziej czytelne na jego urządzeniu,
Kto powinien zdecydować się na przygotowanie wersji mobilnej swojej witryny:
- każda firma która zainwestowała w budowę swojej strony internetowej w celu pozyskania nowych klientów – dzięki temu wzmocni swoją pozycję w wynikach wyszukiwania,
- mała i średnia firma prowadząca sprzedaż lokalną (na terenie swojej miejscowości, gminy, miasta) produktów i usług szczególnie do biznesu który działa w sposób mobilny (budownictwo, naprawy, serwis urządzeń, narzędzia i surowce),
- firmy prowadzące sieć własnych placówek na terenie całego kraju lub kontrolują sieć dystrybucyjną.
Zadzwoń aby dowiedzieć jak możemy Ci pomóc w przygotowaniu mobilnej wersji Twojej strony.
Previous posts
Uszczelki samoprzylepne
Uszczelki samoprzylepne EPDM to proste i praktyczne rozwiązanie w zakresie budowy i konstrukcji ...
Marketing czy dane naukowe
Medialny i marketingowy szum oraz zachwyty ekologów i pomysły polityków związane z promowanie...
Spokojnych Świąt
Naszym Klientom, Partnerom i Przyjaciołom świątecznej rodzinnej atmosfery również w Nowy...
Maty na podczerwień - praktyczny test
Dla sklepu tanie-ogrzewanie.pl przygotowaliśmy filmową relację z testu mat (folii) grzewczych....