Czy Twoja strona ma wersję mobilną?

by ism

strona mobilna witryna

Kilkanaście tygodni temu przez media przeszła burza informacyjna na temat dostosowania stron internetowych do nowych wymagań firmy Google. Generalnie chodzi o to że, aktualnie wyszukiwarka Google określając wartość strony, a tym samym jej pozycje w wynikach wyszukiwania, bierze pod uwagę takę to czy witryna został przygotowana w taki sposób aby była dobrze czytelna na smarphonach. Podczas tej burzy medialnej pojawiały się czasami opinie, że może to spowodować nawet zniknięcie nie których witryn z wyników wyszukiwania. Parametr ten stał się po prostu jednym z kilkuset które są analizowane i tak naprawdę nikt nie wie jaką ma wagę gatunkową.

Dlaczego Google rozpętało taką burzę? Ponieważ zdaje sobie sprawę że ruch w internecie przenosi się z komputerów na urządzenia mobilne i to one właśnie generują coraz większy ruch w internecie oraz w wyszukiwarce, a to już jest dla Google czysty pieniądz.

 

Czy Twoja strona powinna posiadać wersję mobilną (dostosowaną do telefonów komórkowych)?

Kilka najważniejszych faktów

  • aktualnie w Polsce w zależności od branży ilość wejść na stronę z telefonów waha się w granicach od 5 do 30%,
  • dodatkowe kilka, kilkanaście procent generują tablety,
  • ruch na stronach generowanych przez tablety i telefony rośnie w tempie nawet kilkadziesiąt procent rocznie,
  • wyszukiwarka Google ma w Polsce pozycję monopolisty – jesteś w wynikach wyszukiwania – zdobywasz klientów. Jeśli nie musisz wydawać pieniądze na reklamę.
  • w wynikach wyszukiwania na telefonie wyszukiwarka podpowiada klientowi które strony są bardziej czytelne na jego urządzeniu,

Kto powinien zdecydować się na przygotowanie wersji mobilnej swojej witryny:

  • każda firma która zainwestowała w budowę swojej strony internetowej w celu pozyskania nowych klientów – dzięki temu wzmocni swoją pozycję w wynikach wyszukiwania,
  • mała i średnia firma prowadząca sprzedaż lokalną (na terenie swojej miejscowości, gminy, miasta) produktów i usług szczególnie do biznesu który działa w sposób mobilny (budownictwo, naprawy, serwis urządzeń, narzędzia i surowce),
  • firmy prowadzące sieć własnych placówek na terenie całego kraju lub kontrolują sieć dystrybucyjną.

 

Zadzwoń aby dowiedzieć jak możemy Ci pomóc w przygotowaniu mobilnej wersji Twojej strony.